GDPR
Så hanterar vi på Hyreshuset dina personuppgifter.
Från och med den 25 maj 2018 gäller den nya dataskyddsförordningen General Data Protection Regulation (GDPR) inom hela EU och det är viktigt för oss på Hyreshuset att du känner dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter.

Hyreshuset är en butik där vi hyr ut maskiner och också har försäljning och reparation/service av maskiner till privatpersoner och företag.

Hyreshuset Stockholm: Lindströms Svets & Verktyg AB. Org.nr 556424-9562

När du registreras som kund hos oss, eller registreras som företrädare för det bolag som vill bli kund hos oss, hyr utrustning och maskiner av oss, eller då du i annat fall kontaktar oss (exempelvis genom formulär på vår hemsida eller via vår kundtjänst), kan vi komma att be dig att tillhandahålla och/eller samla in namn, personnummer och adress samt registrerar vi faktura- och leveransadress, betalnings- och faktureringsinformation, inklusive historisk betalningsinformation.

Vid försäljning tar vi också alltid namn och adressuppgifter, bl.a. för kassaredovisning men även för att i framtida kontakter snabbt kunna se vad ni handlat tidigare, exempelvis om ni köpt en maskin av oss och vill köpa en reservdel, så kan vi lätt via serienummer se till att ni får rätt del till er maskin. Om våra leverantörer går ut med återkallelse eller garantiåtgärd, då kan vi kontakta er direkt. På så sätt kan vi ge er en bra service.

Kreditupplysningsinformation:
Vi på Hyreshuset får endast information om du som kund är kreditvärdig eller inte. De personuppgifter som vi ber dig tillhandahålla oss och/eller som vi samlar in om dig från tredje part är nödvändiga för att du ska kunna få ta del av våra tjänster, för att du ska kunna registrera dig som kund hos oss och för att vi ska kunna ingå ett avtal med dig eller det bolag du företräder. Om du inte lämnar den information som vi efterfrågar kan du eller det bolag du företräder inte ta del av våra tjänster, registrera dig som kund hos oss eller ingå ett avtal med oss.

Vi eller våra leverantörer kan använda era uppgifter till marknadsföring av varor och tjänster i syfte att tillhandahålla relevant information och erbjudanden.

Vill ni inte förekomma i vårt register, kontakta oss så raderar vi alla uppgifter om er.

För att ha kontroll på vem som får hämta grejor på ert företag kräver vi att firmatecknare eller annan behörig person noterar vilka det är och därefter lägger vi upp dessa personer på respektive kund. Ni som kund ansavarar för att listan uppdateras vid förändtingar.

Har ni några frågor får ni gärna höra av er till oss.